دانش ایمنی و بهداشت

وبلاگ ایمنی و بهداشت ( بررسی کلیه دوره های بهداشت شغلی, سلامت و محیط زیست

دانش ایمنی و بهداشت

وبلاگ ایمنی و بهداشت ( بررسی کلیه دوره های بهداشت شغلی, سلامت و محیط زیست

خواص شگفت انگیز پوست کیوی که نمیدانید

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۰ ق.ظ
پوست کیوی ، خواص پوست کیوی
خوردن پوست نازک و پرز دار کیوی برای پیشگیری از سرطان و همچنین کاهش وزن موثر است.

آنچه در مورد پوست کیوی نمیدانید

هنگامی که کیوی خریداری می کنید احتمالا آن را به خانه می برید و قبل از خوردن پوست می کنید کاری که بعد از خواندن این بخش از نمناک دیگر هرگز انجام نخواهید داد ، ولی چرا؟ چه خاصیت مهمی در پوست کیوی پنهان است که با قاطعیت می گوییم پوست این میوه خوشمزه را هم همراه با میوه اش بخورید؟
 
 کیوی
کیوی را با پوست بخوریم یا بدون پوست
 

خواص و فواید قابل توجه پوست کیوی

کاهش وزن و تقویت دستگاه گوارش به دلیل فیبر بالا:
در پی تحقیقات و مطالعات کامل مشخص شده که پوست نازک، پرز دارش ، نه تنها برای خوردن مناسب و امن است، بلکه برای شما بسیار مفید است ، این پوست کرکی و پرز دار به نظر جالب و اشتها برانگیز نمی رسد، اما مهم این است که به یاد بیاورید، پوست کیوی بسیار نازک است درست مانند خوردن یک سیب ؛ هنگامی که تصمیم می گیرید که کل میوه را بخورید، به مقدار سه برابر فیبر دریافت میکنید ،در مقایسه با مصرف،تنها گوشت میوه و همین خاصیت دلیلی است برای استفاده از آن با هدف احساس سیری و کمک به کاهش وزن و بهبود کارکرد دستگاه گوارش .
 
 فواید خوردن پوست کیوی
خواص پوست کیوی
 
 
زیبایی و جوان سازی پوست به دلیل ویتامین سی بسیار زیاد موجود در پوست کیوی:
علاوه بر این، پوستش پر از ویتامین C است ،که آنتی اکسیدان قوی است و می تواند به مبارزه با بیماری ها و کند شدن روند پیری کمک کند ، در نه تنها حقیقت استفاده موضعی از پوست کیوی به سبب بهبود زیبایی پوست افراد می شود بل که استفاده خوراکی آن هم سیلی از آنتی اکسیدان را به سلولها می رساند که در کاهش سرعت پیری سلولهای پوست و بدن اثرگذار است.
 
 

جلوگیری از سرطان به دلیل داشتن ویتامین ای بالا:

کیوی به عنوان یکی از منابع ویتامین E نیز به شمار رفته و در پیشگیری از انواع سرطان ها نقش دارد اما این مسئله مورد نظر ما نیست بلکه مهم این است که بخش عمده ویتامین E، در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه می شود که این میوه را به خوبی شسته و با پوست مصرف نمایید.

خوردن پوست کیوی

 آنچه در مورد خاصیت پوست کیوی نمیدانید

 

چه کسانی کیوی و پوست کیوی نخورند؟

افرادی که خوردن کیوی و پوست کیوی می تواند برایشان مشکل ساز شود باید از مصرف این میوه پرخاصیت چشم پوشی کنند؛ کیوی حاوی مقداری زیادی اگزالات، ماده ای طبیعی است که تجمع و تمرکز بیش از حد آن در مایعات بدن احتمالا باعث بروز مشکلاتی در برخی افراد خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می شود کسانی که مشکلات کلیوی یا مرتبط با کیسه صفرا دارند از خوردن آن اجتناب کنند. خوردن این میوه به همراه پوست یا بدون پوست همچنین برای افرادی با استعداد سنگسازی در مجاری ادرار توصیه نمی شود.
 

نحوه استفاده از کیوی

قطعا، کیوی ها چه به تنهایی و چه در یک سالاد میوه، بسیار عالی هستند اما شما می توانید، دستور العمل های عجیب و غریب دیگری را نیز امتحان کنید به این ترتیب، شما می توانید از تمام ویتامین ها، روی و منیزیم، در داخلش استفاده کنید.
منبع: نمناک
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۳/۳۰
  • ۴۹۷ نمایش
  • سیروان شیخی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی